ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۹۰۳
استاندار گیلان گفت: برای ترویج ازدواج آسان و تشکیل جشن های وصال و همچنین پرداخت وام ازدواج ، فراهم آوردن مسکن و اشتغال جوانان باید تلاش شود تا جامعه به سمت جوانی جمعیت پیش رود.
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

به گزارش بازارکار، اسدالله عباسی امروز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان در رشت با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و روز ازدواج اظهار کرد: این نامگذاری تاکید بر امر ازدواج برابر الگوهای اسلامی دارد تا آرمانهای خانواده حفظ شود.

 وی تصریح کرد: برای ترویج ازدواج آسان و تشکیل جشن های وصال و همچنین پرداخت وام ازدواج ، فراهم آوردن مسکن و اشتغال جوانان باید تلاش شود تا جامعه به سمت جوانی جمعیت پیش رود که برای برپایی ازدواج آسان باید از ظرفیت افراد نیکوکار هم استفاده کنیم.

عباسی افزود: با وجود اینکه مقوله ازدواج یکی از مسایل تاکید شده در دین مبین اسلام است، باید فضا را به گونه‌ای فراهم سازیم تا جوانان بیشتر به امر ازدواج تشویق شوند که در این امر نیاز به کمک نهادهای انقلابی هم داریم تا این کار خداپسندانه در جامعه بیش از پیش ترویج شود تا شاهد نشاط و همچنین جوانی جمعیت در جامعه باشیم.

استاندار گیلان ادامه داد: البته برای تسریع امر ازدواج، باید اعتماد بنفس جوانان را افزایش دهیم و در راستای آموزه ‌ای دینی از همه توانمندی‌ها استفاده کنیم و با تخفیفات تالارها و همچنین اقلام و مایحتاج مربوط به امور جشنهای ازدواج ، گامی در این بخشها برداریم.

وی به شتاب در پرداخت وام ازدواج اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه در سال جاری پرداخت وام ازدواج به زوجین در گیلان وضعیت مناسبی دارد و هم اینک این استان رتبه سوم را در کشور دارد و امیدواریم که این روند تا پایان سال ادامه یابد و از سوی دیگر شرایط برای اشتغال و مسکن جوانان نیز بیش از پیش فراهم شود.

استاندار گیلان در خاتمه اظهار کرد: به هرحال باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا عدم ازدواج جوانان علت‌یابی و ریشه‌یابی شود تا بتوانیم با برطرف کردن مشکلات، شاهد جوانی جمعیت به خصوص در استان گیلان باشیم که در این امر کار فرمانداران نیز بسیار مهم است زیرا تاکید رئیس جمهور شهید نیز برطرف شدن مشکلات جوانان بود. 

 

ارسال نظرات